Avsnitt 10: Laborationer i naturvetenskapsundervisningen | Skolforskningsinstitutet

Avsnitt 10: Laborationer i naturvetenskapsundervisningen

Guidade undersökningar i laborationsundervisningen

I dagens avsnitt av Skolforskningspodden diskuterar vi Omslaget till översikten Laborationer i naturvetenskapsundervisningen laborationer i biologi, fysik och kemi.

Vi pratar om hur lärare kan använda laborationer i olika syften, vad guidade undersökningar är och hur väl de fungerar i klassrummet.

Gäster är Per Högström vid Högskolan i Halmstad och Kristina Bergmark, lärare vid Tullinge gymnasium och lektor i kemi.Bild från inspelningen: Kristina Bergmark och Per HögströmAvsnittet spelades in på distans i oktober 2020.

Lyssna på avsnitt 10, Laborationer i naturvetenskapsundervisningen
Läs avsnitt 10, Laborationer i naturvetenskapsundervisningen

Om du vill läsa översikten Laborationer i naturvetenskapsundervisningen i fulltext kan du göra det på Skolforskningsportalen. Där kan du också få inspiration i form av diskussionsfrågor och tips från lärare.

Skolforskningspodden produceras av Skolforskningsinstitutet. Foto: Anna Hedman.